Taakvelden

0.2 Burgerzaken

Taakveld 0.2 Burgerzaken

Portefeuillehouder:         H. Teunissen
Beïnvloedbaarheid:         III. Overwegend niet financieel en beleidsmatig te beïnvloeden.

Wat wilden we bereiken?

  • We willen onze dienstverlening digitaal uitbreiden en moderniseren, om de toegankelijkheid van de lokale overheid naar de inwoners te vergroten en onze dienstverlening te verbeteren.

Wat zouden we er voor doen?

  • Wij willen onze E-diensten verder optimaliseren nadat deze afgelopen jaar succesvol zijn geïmplementeerd. Daarnaast willen we een live chat functionaliteit voor deze dienstverlening onderzoeken, waarmee burgers op laagdrempelige wijze in contact kunnen komen met de organisatie.
  • De toegankelijkheid van de website wordt verbeterd voor diverse burgerzakenproducten. Zowel tekstueel als inhoudelijk. Dit zodat onze inwoners eenvoudig de juiste informatie krijgen en een goed overzicht van de mogelijkheden om digitaal of persoonlijk producten aan te vragen.

Wat hebben we gerealiseerd?

  • We hebben de E-diensten op dit moment geoptimaliseerd. Daarnaast is een extra E-dienst geopend om het proces rondom de aanvraag van reisdocumenten te vereenvoudigen en versnellen voor de burger. Het onderzoek naar de live chat functionaliteit heeft plaatsgevonden. Hierbij zijn verschillende opties, toepassingen en leveranciers onderzocht. We zijn tot de conclusie gekomen dat deze functionaliteit, gelet op de beschikbare capaciteit en middelen te weinig rendement zou opleveren, en geven daarom geen verder vervolg aan de functionaliteit.
  • De toegankelijkheid van de website voor burgerzakenproducten hebben wij op het gebied van tekstuele en inhoudelijke correctheid aangepast.
Deze pagina is gebouwd op 05/27/2025 14:39:02 met de export van 05/27/2025 14:31:32